Pamata likmju veidi

Pamata likmju veidi – spēles uzvarētājs, handikapi, virs/zem

Visvienkāršākais un populārākais likmes veids ir uzvarētāja noteikšana. Lai veiktu likmi, atliek prognozēt tikai spēles iznākumu. Ja izvēlētā komanda uzvar, likme ir sekmīga, neatkarīgi no tā vai uzvara gūta ar 20 punktu pārsvaru vai izrauta pēdējās sekundēs. Jāņem vērā, ka uzvarētāja noteikšanas likmes var atšķirties ar to vai uzvarētājs nosakāms pamatlaikā vai ieskaitot papildlaiku. Zemākais koeficients tiks izlikts spēles favorītam, augstākais teorētiski vājākajai. Tieši zemie koeficienti uz favorītiem ir lielākais izaicinājums peļņas gūšanai, veicot likmes uz uzvarētāja noteikšanu. Līdz ar to, jāpievērš uzmanība spēlēm, kur iespējams favorītu zaudējums, vai arī abu komandu izredzes uzvarēt ir līdzīgas, kas gan apgrūtina veicamo izvēli,  tāpēc ka iznākums ir pietiekami neprognozējams. Pieņemsim, ka koeficients uz Rīgas “Dinamo” uzvaru pār Sanktpēterburgas SKA ir 2.50. Tas nozīmē, ka veicot, piemēram, 10 eiro likmi, iespējamais laimests ir 25 eiro.

Handikapi

Handikaps ir noteikts punktu pārsvars, ar kādu favorītu komandai jāuzvar, lai iegūtu laimestu. Komandai ar negatīvu handikapu jāgūst lielāks pārsvars par noteiktu skaitu, savukārt komandai ar pozitīvu handikapu jāzaudē ar mazāku punktu skaitu kā noteiktais.

Piemēram, Warriors spēlē pret Knicks izvirzīts -18 handikaps. Tas nozīme, ka Warriors jāuzvar ar vismaz 19 punktu pārsvaru, lai likme būtu sekmīga. Ja Warriors uzvar ar 115:107, tad uzvar tie, kuri likuši uz handikapu +18.  Tomēr ņemot vērā, ka bieži vien spēles beigu pārsvars ir vienāds ar izlikto handikapu, kas nozīmē, ka neviens nav laimējis, totalizatori izliek puspunkta handikapus, piemēram, 17.5.

Virs/zem

Totalizatori pirms katras notikuma izvirza dažādus kopējo punktu skaitus noteiktam notikumam. Likmju veicējiem jāizvēlās, vai punkti tiks gūti tiks virs vai zem noteiktā skaita. Piemēram, minētajai Warriors-Knicks spēlei izliktais kopējais punktu skaits ir 217. Tas nozīmē, ka virs likmei vajag vismaz 218 punktus (piem., 110-108), zem likmei ne vairāk kā 216 (piem., 101-115). Arī virs/zem likmēm izmanto kopējo punktu skaitu izvirza ar puspunktu, lai izvairītos no neizšķirtiem.